Як вимірювати успіх? Топ-5 метрик для продакт-менеджерів в SaaS

Zhanna Yenikieieva

Працюючи у сфері SaaSПрограма як послуга (англ. Software as а service, SaaS) — модель поширення програм споживачам, при якій постачальник розробляє вебпрограму, розміщує її й керує нею (самостійно або через третіх осіб) з метою використання її замовниками через інтернет, продакт-менеджери мають ключову роль у визначенні та вдосконаленні продукту.

Для ефективного вимірювання успіху їх роботи використовуються певні метрики. Давайте розглянемо п’ять основних метрик, які допоможуть здійснити збалансоване вимірювання продуктивності.

1️⃣Customer Acquisition Cost (CAC)

Формула: CAC = (витрати на маркетинг + витрати на продажі) / кількість нових клієнтів.

Приклад: якщо витрати на маркетинг та продажі складають $10,000, а нових клієнтів здобуто 100, CAC — $10,000 / 100 = $100.

2️⃣Customer Lifetime Value (CLV)

Формула: CLV = cередній дохід на клієнта за місяць * cередній термін користування продуктом.

Приклад: якщо середній дохід на клієнта за місяць — $50, а середній термін користування — 12 місяців, CLV = $50 * 12 = $600.

3️⃣Churn Rate

Формула: Churn Rate = (кількість відключених клієнтів / початкова кількість клієнтів) * 100.

Приклад: якщо за місяць відключилось 20 клієнтів, а загальна кількість клієнтів була 1000, Churn Rate — (20 / 1000) * 100 = 2%.

4️⃣Net Promoter Score (NPS)

Формула: NPS = (відсоток промоутерів — відсоток детракторів).

Приклад: якщо 30% клієнтів є промоутерами, а 10% — детракторами, NPS — 30% – 10% = 20.

5️⃣Monthly Recurring Revenue (MRR)

Формула: MRR = сума витрат клієнтів за місяць.

Приклад: якщо кожен клієнт платить $50 на місяць, а їх кількість — 200, MRR — $50 * 200 = $10,000.

⏺️Використання цих метрик допомагає Product Managers зрозуміти ефективність стратегій управління продуктом та робити обґрунтовані рішення для покращення продукту в SaaS-сфері.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Останні статті

AI-консультант у компанії: як Knowledge Bot економить час і гроші

Щосекундно збільшується обсяг інформації в мережі. Бізнес збирає дорогоцінні байти даних, структурує їх, аналізує і…

08.09.2025

AI Engineer у сучасному технологічному стеку: трансформація процесів розробки програмного забезпечення

Штучний інтелект (ШІ) вже не просто модне слово, а рушійна сила, що змінює саму суть…

21.08.2025

Алгоритми консенсусу майбутнього: DAG, BFT, DPoS

Алгоритм консенсусу – це серце будь-якого блокчейна. Саме він визначає, хто і як записує нові…

12.08.2025

CSR у Next.js. Як працює і що у нього під капотом

Зайшов на сторінку, а там — спінери, skeleton і порожнеча? Це не баг, це —…

31.07.2025

Чому я пишу про факапи?

Таке запитання мені поставив мій знайомий, коли побачив мій профіль. Я настільки над цим задумалась,…

30.07.2025

Як налаштувати штучний інтелект з унікальною базою знань? (безкоштовно)

Нещодавно я вписався в один цікавий проєкт. Довелося розібратись з процесом звітності американських фармацевтичних компаній…

29.07.2025